Sabtu, 31 Julai 2010

Bertemu berpisah krn Allah

Assalamualaikum..
Sahabat bukn mcm papan skate,blum main,gilap..Da main..pijak
Sahabt bukn mcm bola,kejar..da dpt tndang..
Sahbt ibartkn mcm ragbi,blum dpt,rebut..da dpt lndung/jga..
Shbt mcm jari,lukenye smbuh sndri..hilgnye,tkda gnti..


 

"aku mencintai
SAHABATKU
dengan segenap jiwaku,
SAHABAT
yang baik adalah seiring denganku
dan menjaga nama baikku
ketika aku hidup atau selepas mati
kuhulurkan tangan kepada

SAHABATKU
untuk berkenalan
kerana aku merasa senang
semakin ramai

SAHABAT
semakin aku percaya diri
aku selalu berharap
mendapat

SAHABAT sejati
yang tidak luntur baiknya
dalam suka duka
jika aku dapat,
aku ingin setia padanya…"
(
IMAM SYAFI'E)


 


 

Buat sahabat

Tiada  di buka sebaik kitab pada Ramadhan ini melainkan kitab

Quran ,
Tiada  sebaik kawan untuk kamu pegang pada Ramadhan  ini melainkan rapatnya  pegangan  pada kawan,  kayu  tasbihmu.
Tiada sebaik sahabat sebaik teman pada Ramadhan ini melainkan
sejadah dan kain  putih
yang setia bersama.
Tiada berlaku dua perkara pada satu masa  dalam diri ini  untuk  Dia dan Kekasih-Nya, melainkan
kau tutup hatimu untuk semua , barulah

terbuka hatimu
untuk Dia dan Kekasih-Nya ,
kau lupa dirimu pada segala, barulah mutlak
ingatmu pada Dia dan Kekasih-Nya.


 

Kita bertemu dan berpisah hanya untuk mendapat keredhaan Allah....
Selamat Menyambut Bulan yang mulia 'Ramadhan Al-Mubarak'. Maafkanlah kesalahan sahabatmu kerana semua manusia tidak sempurna. Muhasabahlah diri...mungkin perangai kita mengguris sanubari mereka...hati insane sangat lembut maka belailah ia bukan hiris ia.... Andai hubungan kita dengan sahabat kurang baik bermakna hubungan kita dengan Pencipta juga kurang baik.. Dekatilah Allah...

    Maaf zahir batin sahabat andai pernah daku mengguris sukmamu.... dikalaulah sahabtku selamanya.... Selamat berpuasa.....:)
 

Tiada ulasan: